divendres, 30 de maig del 2008

crema de carbassa amb formatge, oli de sèsam i reducció de balsàmic

A vegades m'agrada vacil·lar amb aquests noms tan llargs, però d'altra banda són ben explicatius del que hi ha. I el que hi ha és una crema de carbassa senzilla i gustosa, enriquida amb uns tocs manllevats de la Glòria i el seu bloc El cafè de nit.
De les cremes de verdura ja n'he parlat aquí, és una bona manera de menjar verdura diferent i fàcil tant per grans com per nens, que generalment les prefereixen a un plat de verdures bullides.
Però tenia ganes de parlar d'aquesta crema de carbassa una mica diferent perquè amb la inspiració de la Glòria convenientment adaptada em va quedar amb uns tocs molt agradables i diferents de les que faig habitualment, encara que el muntatge final que es veu a la foto no fa justícia al paladar.
La crema la vaig fer com sempre, sofregint en una olla la carbassa tallada a trossets amb ceba i una mica de patata, no gaire; un cop enrossit tot una mica a foc lent, es cobreix amb aigua, més o menys quantitat segons com agradi d'espessa la crema, i es deixa coure fins que estigui la carbassa ben cuita; després es tritura amb el túrmix o amb una batedora, fins que quedi una crema ben fina, i se serveix en plats fondos.
Al mig del plat hi vaig posar formatge fresc, el gust del sèsam, en lloc de llavors, l'hi vaig donar amb oli d'aquest producte, i hi vaig posar un fil generós de reducció de vinagre balsàmic al voltant del plat; a la foto només es veu el que va quedar sobre el formatge, perquè la crema no era de les més espesses, però el que no es veu va donar un gust magnífic al plat, juntament amb el sèsam, i ben diferent.

8 comentaris:

  1. hola Manel, a casa no ens agrada gaire la carbassa, pero he de reconeixer que aquest plat té una pinta estupenda.

    ResponElimina
  2. M'encanta la crema de carbassa. No l'he provat mai amb una reducció de balsàmic, crec que ha de quedar molt bo!!!
    El nom de la recepta és perfecte ;)

    ResponElimina
  3. Quan començi l´escola ja t´en portaré per fer aquest plat tant estupendo.
    Mentrestant si vols et porto les del papa.
    animus.

    ResponElimina
  4. Manel,

    Em fa il·lusió que t'hagis inspirat en la recepta de la crema de carbassa del David Lienas que vaig publicar al blog, a la qual li has donat el teu toc personal.

    M'apunto això de la reducció de balsàmic i l'oli de sèsam.

    A més, tal com expliques les receptes, sembla que estiguem cuinant al teu costat.

    Fins aviat

    ResponElimina
  5. gina, estic segur que si aprofundiu en el coneixement de la carbassa us agradarà.

    gemma, sí que queda bo amb el vinagre, li dóna, amb el sèsam, un toc ben diferent.

    glòria, gràcies a tu. la veritat és que em feia vergonya publicar la foto perquè la teva era espectacular i a mi no em va quedar la crema prou espessa per dibuixar-hi a sobre amb el vinagre.

    martina, espero que a l'escola no t'emportis tantes carbasses com el teu pare. dóna-li records.

    ResponElimina
  6. aiaiia 10 meu! quin dilema!! q no tindré tanta carbassa per fer aquesta obra d'art també!!! mestre, estava jo rumiant, no tinc oli de sésam (per cert, d'on el treus, tb teniu d'axò al teu pobleeeet?? q modelnos oi??), però si tinc Tahine.... com ho veus el tema ?? podría intentar barrejar una mica!?? Tinc ganes de ja començar el pot i provar coses noves q no siguin el hummus... No sòc veggie, pero SI JALO DE TOT!!!. JEJE no tindré pas el problema amb la reducció de vinagre, en tinc de tots: de crema, de vinagre, de fruits vermells.. jjajaj per aquí no m'enxamparàs!. Això si, lo del formatge fresc això segur q t'ho canvio per un troç deliciós de Cambozzola, hombre posats a que ens donin carbassa, millor amb alegria no???(aquí jo copiant a la meva admirada Anna de El Kiwi Blau i el la seva "Crema de carbassa amb cor tendre". I una pregunta més!!..XD

    ResponElimina
  7. ai q la pregunta era: a la crema no afegeixes ni una mica de crema de llet.. ni gota?? va.. no siguis murriii... confessa...
    Àfrikaa

    ResponElimina
    Respostes
    1. no, la crema de llet la trobaràs poc, en aquest bloc. jo ha moltes maneres de lligar les salses i les cremes sense el greix de la crema de llet, i en aquest cas no cal afegir-hi res més, amb la patata i la carbassa, si no ens passem d'aigua, quedarà prou espessa. i el sèsam posa-li amb llavors, que decoren, i si tampoc no en tens, posa-hi tahine, sí, que no deixa de ser sèsam mòlt. i bon profit!

      Elimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte