dimarts, 20 de maig del 2008

fideus a la cassola amb costella

No sé si fa vergonya o és que està oblidat, però no veig enlloc ningú que parli d'un plat que de petit m'agradava molt i que segueixo fent perquè a casa a tots ens agrada: els fideus amb costella de porc.
Si es mira amb segons quins paràmetres, no és un plat modern, però em sabria greu que es perdés perquè estic segur que si en doneu als vostres fills, us en demanaran més. I acompanyat
amb una amanida, funciona perfectament com a plat únic.
Jo el preparo en cassola de fang, on sofregeixo la costella en oli d'oliva. Abans hi posava llard, que donava molt més gust al plat, però ara pràcticament he eradicat aquest greix de la dieta de casa.
Quan la costella comença a agafar color, hi tiro pebrot verd ben picadet, ceba, també ben petita, i més tard, un all picat, abans d'afegir-hi unes cullerades de tomàquet ratllat i deixar sofregir durant deu minuts o un quart d'hora. Al tomàquet hi tiro sal i també sucre per contrarestar l'acidesa, i una mica d'orenga.
Aleshores, hi poso fideus del número quatre, dels gruixudets, i els dono unes quantes voltes perquè s'impregnin del sofregir abans d'abocar-hi aigua calenta fins a cobrir-los. Deixem bullir amb alegria una estona, i després abaixem una mica el foc, fins que passi el temps que marca el paquet. Una mica de repòs, julivert picat per sobre, si voleu, i ja podem servir.
La costella és molt gustosa, i per tan no és imprescindible posar-hi brou, però si en teniu, no hi farà pas nosa, al contrari.
Bon profit!

34 comentaris:

  1. mmmm! fideus a la cassola! un plat boníssim. És un dels meus preferits. Senzill i dóna sempre molt bon resultat. Jo també crec qe és una d'aquelles receptes que no es pot perdre.

    Felicitats pel bloc.

    Marta

    ResponElimina
  2. No se con que quedarme la verdad...admiro profundamente lo bien que cocinais en Cataluña, tus platos maravillosos, y el internet la leche que me ha permitido conocerte. Un abrazo gordo y aqui me tienes

    ResponElimina
  3. home com no el fideus amb costella de porc... a casa la meva mare els feia sovint, tot i que jo hi he canviat una mica la recepta i els faig amb almejes, a vere si m'animo i els faig per publicar-los.
    felicitats i salut.

    ResponElimina
  4. L'avia els fa igual i a mi m'agraden molt!

    ResponElimina
  5. marta:
    gràcies per la visita, celebro que coincidim que hi ha plats que no passen de moda.

    su:
    te agradezco el elogio viniendo de ti porque sabes que me encantan tu blog y tus propuestas.

    gina:
    amb cloïsses és una altra possibilitat excel·lent, a veure si ben aviat la veiem al teu bloc.

    martina:
    aprofita ara que pots i que l'àvia t'ensenyi les seves receptes perquè te les puguis fer tu mateixa. gràcies per venir.

    ResponElimina
  6. Jo els faig exactament igual que tu, i queden boníssims.
    De vegades també hi poso una miqueta de formatge ratllat per sobre.
    Salutacions,

    Marta F.

    ResponElimina
  7. A nosaltres ens encanten. Gràcies per recuperar les receptes de sempre! petons.

    ResponElimina
  8. marta:
    el formatge queda molt bé amb tota la pasta, jo en aquesta no n'hi poso perquè a casa no ho feien i m'agrada mantenir aquest sabor a la memòria, però segur que hi va perfectament.

    cuina vermella: he llegit en algun lloc que aquests fideus també entren en la dieta montignac, tot i que entenc que preferiu els mollets a l'anxovada, que m'han semblat magnífics.

    ResponElimina
  9. Manel, els fideus magnifics!!!
    Pots passar per la meva cuina un moment si no tens rés al foc? Gràcies.

    ResponElimina
  10. No he probado nunca este plato, pero tiene una pinta estupenda y con lo que me gustan las costillas de cerdo y los fideos....con tu permiso me lo copio!!!! Saludotes!!!!

    ResponElimina
  11. dolors:
    acabo de trobar el teu regal i no sap com t'ho agraeixo que quan reparteixes els premis nombros i merescuts pensis en mi. procuraré estar a l'alçada.

    salvia:
    si te gustan los fideos y la costilla, adelante! expande por todas partes este sencillo plato tradicional aquí.

    ResponElimina
  12. Saps que pasa.... que.........
    es un plat que fem cada dos per tres i entenem el fan a totes les casas, per aixo jo tampoc l'he posat al blog . A mes pensem que tothom el coneix i no lhi donem importancia pero a cada casa tenen el seu truqui. Jo el preparo molt sovint.

    ResponElimina
  13. Hola, jo a part de costella també hi poso salsitxa fresca de tocino tallada petita. Els meus fills es llepen els dits!

    ResponElimina
  14. mercè, hi estic d'acord, jo a vegades també hi he posat salsitxa, i als meus fills també els encanten els fideus... però al seu pare també!
    gràcies per la visita i fins aviat!

    ResponElimina
  15. És un plat boníssim i no està pas oblidat.
    Crec que a totes les cases on es cuini es fa un o dos cops al més com a mínim.
    Nosaltres, a l'hivern, quan no hi ha operació bikini en marxa, a vegades l'enriquim "encara més" amb una mica d'all-i-oli.
    mmm!!!

    ResponElimina
  16. Manel, m'ha sorprés trobar el plat de fideus a la cassola al teu blog. Precisament el cercava com a recepta per comprobar si es feia com nosaltres l'hem fet sempre.... i si!
    La veritat és que també n'és per mi el meu plat favorit. Només que a casa no hi posem ni pebrot ni orenga i el cuinem amb cassola d'alumini de les velles.
    ës un plat sabrossissim!
    Gràcies per haver-te recordat d'aquest humil plat.
    Rosa

    ResponElimina
  17. hola, rosamaria!
    que ens coneixem? en tot cas, no és estrany que coincidim, perquè a banda de les innovacions que tots podem fer a la cuina, hi ha plats que defineixen una cultura i un territori, i aquest sens dubte n'és un, tots tenim la nostra pròpia recepta però compartim ingredients, estris, manera de cuinar...
    t'agraeixo molt el comentari, em fa sentir bé pensar que a l'altra banda de l'adsl hi ha algú que llegeix i a qui pot servir per alguna cosa el bloc.
    fins aviat i gràcies per venir!

    ResponElimina
  18. Feia dies que pensava en uns bons Fideus a la Cassola i tot just avui buscant-ne la recepta he trobat el teu bloc. Em sembla Genial! demà provarè els fideus i segur que aprofitarè moltes de les teves receptes, Gràcies, i Bones Festes.

    ResponElimina
  19. Mmm...just acabo de descongelar un trpços de costelló (a Girona sempre he sentit dir-ho així)que fa unes setmanes vaig comprar ame el desig de fer els fideus de la mare i de la sogra. He trobat la teva recepta i ja tinc a la boca aquest gust que tants cops he fruit. La meva sogra encara en fa sovint els dissabtes quans ens reunim tots a casa seva. Enhorabona pel bloc. Salut

    ResponElimina
  20. Avui dinarem fideus a la cassola! Un dels meus plats preferits, però de ben petita jo sempre intentava deixar-me la costella i menjar-me els trossos de salsitxa, així que n'he posat pels nens, :-)

    ResponElimina
  21. epolenep, a la meva filla també li agrada més la salsitxa, n'hi poso sovint. aquesta recepta és la bàsica, i normalment hi vaig afegint coses. fa poc vaig publicar aquests

    http://cuinagenerosa.blogspot.com/2010/12/fideus-la-cassola-darrera-versio.html

    els vaig donar gairebé com a definitius, però n'he seguit fent, i un dia d'aquests en publicaré una altra recepta.
    espero que tu i els nens en gaudissiu molt!

    ResponElimina
  22. Gràcies! Un dia que no hagi de cuinar a les 7 del matí les provaré...

    ResponElimina
  23. Caram caram! Em vé al cap de fer els fideus a la cassola de ma mare, k encara no he fet mai a casa per al meu fill i nosaltres, i em trobo amb aquest bé de Déu de recepta i de bon rotllo de comentaris. Que bé! No puc demanar més ! M'hi poso ara mateix.

    ResponElimina
  24. wola! la meva mare hi posa péssols també i li dona un toque megasuperrequetebo i dolcet, que us convido a provar!
    Aquest blog no té desperdici! això de la orenga s'ha de provar! a veure si avui enganyo la gent de casa i que ho tinguin llest x dinar!!

    Àfrikaa

    ResponElimina
  25. Nosaltres a casa n'anem fent de tant en tant, molt semblants als de la recepta que expliques.Considero aquesta entrada molt encertada, reivindicant un dels plats de cada dia més deliciosos que es puguin trobar

    ResponElimina
  26. moltes gràcies per la visita i el comentari, josep. efectivament, molt gent els prepara així, només amb costella, però a vegades va bé jugar i canviar, per això t'animo a tastar altres receptes de fideus que trobaràs en el blog, i ja em diràs què tal!

    ResponElimina
  27. Hey keep posting such good and meaningful articles.

    ResponElimina
  28. Hem fet la recepta i el nen ha quedat encantat, moltíssimes gràcies!! No hem deixat res a la cassola. El que més ha agradat , el suc dels fideus... repetirem!!!😁

    ResponElimina
  29. It’s perfect time to make a few plans for the future and it is time to be happy.

    ResponElimina
  30. I’ve read this post and if I may I want to suggest you some attention-grabbing things or suggestions.

    ResponElimina
  31. Perhaps you could write next articles referring to this article.

    ResponElimina
  32. I wish to learn even more things approximately it! Feel free to visit my website;

    ResponElimina
  33. Yes i am completely concurred with this article and i simply need say this article is extremely decent and exceptionally useful article.

    ResponElimina
  34. From some point on, I am preparing to build my site while browsing various sites.

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte