dimarts, 10 de juny del 2008

cintes de pastanaga amb all i julivert

Per qüestions de règims i altres històries (no pas meves) que no fan al cas, ahir per dinar volia fer un plat de carn que explicaré demà però necessitava diversos acompanyaments de fruita i verdura i se'm va ocórrer aquesta manera diferent de fer les pastanagues, que a casa va agradar força, potser perquè es presenta com si fossin cintes de pasta.
Aquestes cintes de pastanaga les vaig fer tallant l'hortalissa de dalt a baix amb el pelador, i les tires resultants les vaig escaldar un minut o poc més en aigua bullent amb sal. Les vaig passar per aigua freda i a l'hora de servir, les vaig saltar amb un oli que tinc sempre preparat i que no hauria de faltar mai a cap cuina, l'oli amb all i julivert picat tan petit com es pugui. Un o dos minuts a la paella i acompanya una carn o un peix, amb una mica d'imaginació, com si fos un saltat de pasta. Que no enganya ningú però és bo i fàcil de fer.

8 comentaris:

  1. Molt bona idea Manel, a casa moltes vegades tallem la pastanaga amb la teva tècnica! L'amanit que hi fas sembla deliciós. Què vagi molt bé el règim!

    ResponElimina
  2. La pastanaga a vegades és una mica avorrida però aquestes cintes per acompanyar són un bon descobriment.

    L'oli que dius com el fas? Piques all i julivert i el poses directament en l'oli i el guardas així?.

    Jo en faig un amb alfàbrega que quda molt bo. Ja us l'explicaré.

    Fins aviat

    ResponElimina
  3. moltes gràcies a totes.
    l'oli el vaig picant molt petit l'all i el julivert i posant-lo a macerar amb oli en un biberó, serveix tant per posar a l'últim minut en una fideuà com per saltar uns espagueti com aquestes cintes.

    ResponElimina
  4. pues si te ha gusado la pastanaga así, prueba a hacer un calabacín también en cintas (por el color queda aún más parecido a las cintas de pastA) y luego cocidos un par de minutos. Unos tomates pelados y cortados grandes a sarten fuerte, un pelin de azúcar y sal, unas hojas de albahaca fresca a la sarten, y todo junto...de flipar. Ayer se lo hice a mis padres que vinieron de visita y les encantó! Desde que lo hice la primera vez hace cosa de un mes lo he hecho ya un montón de veces.
    un petó guapo

    ResponElimina
  5. gràcias por el consejo, astrid, la idea parece excelente, lo probaré.

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte