dimarts, 26 d’agost del 2008

olives farcides d'anxova de veritat

La blogosfera catalana és un pou inacabable d'idees que et permeten quedar la mar de bé, a vegades amb un esforç mínim. La llista de blocs amics que tinc a la columna de la dreta n'és una bona mostra, i n'hi ha un que fa una veïna del Vallès, "Canela y chocolate", que fa unes presentacions espectaculars i té unes idees boníssimes com la tapa que va batejar amb el nom d'"olivas preñás".
Aquestes olives no són ni més ni menys que exemplars de la varietat gordal, que són ben grosses, farcides amb seitó en vinagre, salmó fumat, formatge amb herbes, olives negres, cogombrets i anxoves amb vinagre.
Les va presentar al concurs de "Mi blog de pintxos", un altre lloc de referència, i l'Astrid, la seva autora, va aprofitar la idea per fer olives farcides de veritat. Aquestes són les que vaig copiar descaradament com a aperitiu un dia de la passada Festa Major, perquè em semblen una idea genial.

Només es tracta d'agafar unes gordal sense pinyol i farcir-les amb un trosses d'anxova, ja sigui conservada en oli o en sal. El resultat, si us agraden les olives farcides, és espectacular i no té res a veure amb les olives farcides que comprem, ja que aquestes les omplen amb una pasta que d'anxova no en porta gaire, però porta moltes altres coses perquè el farcit entri més fàcilment i no surti.
Per presentar-les us recomano la idea de l'Astrid, que són aquestes oueres d'ous de guatlla tallades per la meitat. Amb un vermutet i unes patates fregides, us arreglareu qualsevol diumenge.

9 comentaris:

  1. M'encanta!!! I la idea de presentar en la "huevera" genial!!!!
    Petunets,
    Eva.

    ResponElimina
  2. Oh!! M'encanten les olives farcides, aquestes que són farcides de veritat han de ser no bones, boníssimes!! De bona gana me'n menjava jo unes!!! Quines idees ofereixes, ja que ens hi posem es poden farcir de tantes coses... pebrots, tonyina,... mmm...

    Ja tenia ganes de pasejar-me pel teu bloc!! Sempre ple de bones idees!

    ResponElimina
  3. Fe-li-ci-da-des.
    Firmado: la fan nº 1 de la blogosfera catalana

    ResponElimina
  4. Magnífica imatge (m'imagino que el gust encara la devia superar) la d'aquestes mega-olives.
    La idea de la capsa d'ous de guatlla demostra imaginació pert superar qualsevol entrebanc.
    Una abraçada

    ResponElimina
  5. Aquestes olives, Manel són espectaculars i estan segur de VICI, i segur que van bé després d'anar en bici, no?? M'uneixo a tots els comentaris.
    Molt xula la foto, punyetero ;-)

    ResponElimina
  6. M'afegesc al comentari dels amics vermells. Fan una pinta que me les menjaria totes. Això de presentar les olives en una overa de plàstic... un 10! Salutacions

    ResponElimina
  7. eva, efectivament, la idea de la presentació, que és de l'astrid, em va semblar molt original, per les olives i per altres coses.

    myriam, efectivament, es poden farcir de moltes coses, només cal buscar per la nevera i segur que tots hi tenim tres o quatre farciments possibles.

    su, en el próximo encuentro de blogueros catalanes propondré otorgarte oficialmente este título, o mejor, el de amiga número 1 de la blogosfera catalana.

    josep, ja saps què et toca fer diumenge a l'hora del vermut...

    txell, punyetera, jo no n'hauria de menjar ni abans ni després d'anar amb bici, però sóc feble.

    francesc, això de l'overa ho faré servir en altres presentacions.

    ResponElimina
  8. Ai, Manel: Jo vaig comprar una vegada un pot d'olives farcides d'anxova, però de debò, no d'aquesta mena de pasta com les que et trobes normalment a les botigues, i no em van agradar gens!

    Ara bé, aquestes gordals..., amb aquestes anxovetes... Són més de les dues de la matinada i tot i així la boca se'm fa aigua.

    ResponElimina
  9. enric, jo crec que aquestes t'agradaran, si t'agraden les olives i les anxoves. jo crec que a les dues de la matinada és un bon moment per preparar-se un ressopó amb unes olivetes.

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte