dissabte, 6 de setembre del 2008

pollastre rostit amb tòfona i puré tofonat

A casa, com ens agrada més el pollastre és rostit, amb la recepta que ja us he explicat aquí. És una recepta bàsica a partir de la qual vaig provant variacions amb altres ingredients, això sí, sempre acompanyada amb un bon puré de patata casolà perquè, si no li posés, no m'ho perdonarien. Aquest cop vaig fer servir pollastres dels que venen amb l'etiqueta "de l'era" i que a nivell de qualitat estan, per entendre'ns, a mig camí entre els que trobem a les grans superfícies i els que crien el meu sogre i la meva cunyada.
Hi vaig posar també costella de porc i vaig rostir la carn salpebrada a la cassola amb oli, un grapat de grans d'all i unes cebes, fins que va estar tot ben ros; aleshores ho vaig regar amb vi ranci, vaig deixar evaporar l'alcohol i hi vaig afegir una mica de brou fosc fet amb verdures i la carcanada i el pedrer del mateix pollastre. Hi vaig tirar també una branqueta de romaní i vaig tapar perquè es fes durant uns tres quarts d'hora. Abans de treure'l, hi vaig afegir una cullerada de tòfona d'estiu ratllada.
La tòfona és una de les últimes d'aquest estiu, de les que ens van portar els Coll dies enrere i que ens va servir per fer el puré tofonat amb ou ferrat que vaig explicar aquí; les que van sobrar les vaig guardar congelades, com em va recomanar el Manel, que és el que hi entén. Per acompanyar el pollastre i la costella vaig fer un puré amb patates bullides amb sal i ben aixafades amb una mica de pebre blanc, oli d'oliva suau i una culleradeta de la mateixa tòfona ratllada. 
 Un petit luxe per celebrar que era dimarts, que encara no tenia vacances o que ja havia començat el setembre. O qualsevol altra cosa, que tampoc costa tant trobar motius per justificar que fas un plat una mica més elaborat o una mica més car del que és habitual.

10 comentaris:

  1. Manel, aquest plat de pollastre ha d'estar boníssim. Per a un amant de la carn de pollastre com sóc és un guster...

    ResponElimina
  2. Nen, quin nivellàs de rostit... Ostres, ara m'en menjaria un bon tall per esmorzar amb una copa de cava!!! genial.

    ResponElimina
  3. Aquesta recepta me l'apunto, el pollastre m'agrada molt i rostit més, peró amb la tòfona ha de quedar exquisit!!
    La presentació t'ha quedat superior!!

    ResponElimina
  4. Un rostit de pollastre de diumenge!!! Si senyor!!!
    PTNTS

    ResponElimina
  5. Manel

    Magnific com t'ha quedat el plat. Sempre hi ha una excusa per menjar pollstre, que és dimarts, que no tens vacances, que torna a ploure,... i si és de qualsevol de les mil maneres que tu el fas, millor.

    Una abraçada

    ResponElimina
  6. francesc, guster no forma part del meu diccionari, però suposo que amb la teva amabilitat, deu ser un elogi i, per tant, te l'agraeixo.

    parella vermella, per esmorzar no se m'havia acudit, però el pròxim dia me'n guardaré per provar-ho.

    gràcies, núria, realment a mi tots els bolets m'agraden molt, i la tòfona enriqueix tots els plats sens dubte.

    dolça, de diumenge o de dimarts, de fet si et ve de gust, qualsevol dia és bo per fer qualsevol plat.

    josep, és veritat que el pollastre queda bé de tota manera, però realment rostit és com m'agrada més.

    ResponElimina
  7. Un plat de festa, ja ho crec!
    Tens tota la raó que no cal esperar cap dia especial per cuinar una recepta com aquesta. Dimarts, sense vacances, sense festes i un dia normal? Doncs encara millor per mejar un bon pollastre rostit amb tòfona, sí senyor!

    ResponElimina
  8. gemma, amb aquest pollastre i un dels teus pastissos, faríem un àpat digne de ca l'arguiñano!

    ResponElimina
  9. Aquest m'el apunto, doncs ja he dit alguna vegada que el pollastre es pràcticament l'única carn que menjo!!! I rostit i amb tòfona te que estar bonísim i tampoc em caldrà esperar al diumenge......

    ResponElimina
  10. xaro, el pollastre és molt bo fet de tota manera, però n'hi ha tantes, de carns bones... en fi, només desitjo que sigui una decisió teva i no per cap malaltia que no te'n permet gaudir.
    fins aviat!

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte