dimecres, 30 de desembre del 2009

cassola de cues de rap amb gambes

El segon plat del dinar de Nadal va ser aquesta cassola de cues de rap amb gambes, una mena de suquet que també podria portar patata si es volgués fer com a plat únic o darrere d'una amanida, però després de nou entrants no calia pas...
Vaig deixar els gambots més grossos sencers i la resta de gambes, grosses però no tant, les vaig pelar i vaig reservar les pells i els caps per fer un brou sofregint-los en una olla amb ceba, pastanaga, un tomàquet, un gra d'all petit i una fulla de llorer; després es cobreix amb aigua, es deixa coure mitja hora i es cola amb el colador xinés pressionant bé els caps per treure'n tot el suc. Se sala i es reserva. A banda d'aquest plat, també vaig fer servir aquest brou per la fideuada de romesco dels entrants.
Les cuetes de rap les vaig enfarinar una mica, les vaig enrossir en una paella i les vaig reservar. Després, en una cassola ampla, vaig fregir una mica les gambes senceres i les pelades en oli abundant, per aromatitzar-lo; en aquest oli, un cop retirades les gambes, hi vaig fer el sofregit de ceba, pebrot verd, pebrot vermell i all, i quan va estar a punt, hi vaig posar un parell de culleradetes de concentrat de tomàquet. També es pot fer amb tomàquet natural, però aleshores requereix deixar molta més estona que es vagi fent, i amb el concentrat, amb poca quantitat, dóna molt de gust i de color. Si no se'n vol fer, en venen de preparat, en uns potets petits, que donen prou bon resultat.
Al sofregit cal tirar-hi un bon raig de vi blanc abans de posar-hi les cues de rap i un parell de cullerots del brou de les gambes, i ja només queda tapar i deixar coure el peix, cosa que segons la mida de les cuetes requerirà més o menys temps, entre 20 i 30 minuts són suficients. A mitja cocció, s'hi posen les gambes senceres, i abans d'acabar, les cues pelades, s'empolsina amb julivert i ja és a punt de servir.
Per reforçar el sabor i donar més textura a la salsa, que ja queda espesseta tenint en compte que hem enfarinat el peix, s'hi pot fer una picada d'all i pa fregit, julivert i alguna fruita seca, si us agrada.

22 comentaris:

  1. UALAAAAAAAAAAAA NEEEEEEEEEEEEEEN!!

    Quin gran plat, felicitats.

    ResponElimina
  2. Uau, això sí que és un plat de festa grossa... el rap m'encanta i les gambes ja no diguem... I millor sense patata, eh? Je je je ;)
    No sé pas com vau poder menjar tot aquest dinaràs!

    ResponElimina
  3. M'encanta, m'encanta, m'encanta. Com diu l'Òscar:

    UAAAAALAAAAA NEN!!!

    ResponElimina
  4. Noi això si que es una senyora cassola i de gran festassa
    Bon Any Nou

    ResponElimina
  5. Ja veuràs, ja, quan vegin aquest plat els del "Club sense espines"! :))

    A part la broma, fantàstic plat, Manel, així com els entrants d'aquí baix. Els de les botifarres els trobo originalíssims!, i el que també m'admira és l'organització que heu de tenir els que feu tants entrants. JO et ben aseguro que jo no m'hi veuria pas amb cor.

    Una cosa: El tomàquet concentrat jo sempre l'he comprat, però veig que tu te'l fas. Ens podries -el dia que et vagi bé- fer-nos-en cinc cèntims de com es fa i quant de temps, si és que es pot- es conserva?

    Una abraçada, i molt bon any!

    ResponElimina
  6. Manel,
    Prmera aparició d'un soci del "Club sense espines" (invenció de l'Enric eh!) Meravellós plat per a un dia de gran festa i que deuria fer les delicies dels afortunats que el van tastar.
    Una abraçada i molt bon any nou.

    ResponElimina
  7. A tots els del Club sense espines: Els peixos amb espines , són molt més gustosos que sense espines..
    A tu Manel ..Felicitats per aquest plat tan complert i treballat.
    Que tinguis un molt Bon Any Nou.

    ResponElimina
  8. Molt bona pinta Manel... aquesta ja la poso a la cua de coses que vull fer....

    ResponElimina
  9. Ostres, Manel!! aixó si que es un plat de festa!!!
    Que tinguis el millor per aquest 2010!!!
    BON ANY!!

    UNA ABRAÇADA!!!
    ISABEL

    ResponElimina
  10. Com diu l'Oscar UUUUUAAAALA!!!!

    Us vareu poder aixecar de la taula després de menjar tot això???

    Feliç 2010 i feliç sant!!!!!

    ResponElimina
  11. Canvio rostit de llata a baixa temperatura per cassola de rap i gambes. ;-)

    Molt bon any nou, Manel!

    ResponElimina
  12. Feliz 2010! Te deseo de todo lo bueno, lo mejor.
    Es un placer volver y encontrar estas exquisiteces.
    bs!

    ResponElimina
  13. Hola, Manel soy una seguidora tuya de hace tiempo ... y bueno poco a poco me voy adaptando a todo esto de dar opiniones ectr.. tu receta me ha gustado, yo hago algo parecido pero me has dado algunas ideas.
    Una consulta independiente a la receta, yo tambien he creado un blog .. de momento es solo para mi y los mios, pero como bien indico no soy nada creativa, voy a golpe de receta que es lo que hago bien.. cuando expongo los platos siempre indico de quien es la receta , esto es correcto verdad? y las fotos son tambien de mis platos, esto es correcto verdad? no insurpo a nadie con ello? , te pregunto porque veo que llevas tiempo con tu blog y alguna vez has mencionado gente que copia recetas y las pone en su blog de otros blog ( que personalmente creo que es de un mal gusto ). Quedo pendiente de tu respuesta . Saludos

    ResponElimina
  14. Quin tip!
    Jo també vaig fer rap, però només rap, sense aquest "acompanyament" tan vistós. Tenia els pares i els sogres, ja grans, i que havien estat delicats els dies abans, i vaig decidir fer una cosa lleugera i bona (i sense espines!)
    Que tinguis un Bon Any!

    ResponElimina
  15. Quin plat més gustós!!!! Això de fer un brou amb els caps i les pells de les gambes és una molt bona idea. Salutacions

    ResponElimina
  16. Carai Manel, et felicito per aquest bon plat. Fa realment festa, tant d'ingredients com d'acolorit. Noi, quin bon àpat vas preparar..

    ResponElimina
  17. Jo no em resentiria pas cap dia de l'any.Em sembla un entrant boníssim, bo i sorprenent!!

    Núria

    ResponElimina
  18. gràcies a tots per les vostres exclamacions i comentaris i perdoneu que no hagi contestat abans, però és que se m'acumulava la feina.
    gràcies per ser sempre aquí

    ResponElimina
  19. Ostras noi! on és el rap?
    A mi m'encanten les gambes, el rap també... bé ara que ho penso a mi m'agrada tot!
    Un plat que fa venir salibera només de mirar-lo...

    ResponElimina
  20. Ha estat un bon any per a tu Salvador! dos llibres publictas

    ResponElimina
  21. Carai Manel, et felicito per aquest bon plat

    ResponElimina
  22. El plat em sembla extraordinari, podries facilitar les quantitats dels ingredients?

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte