diumenge, 18 de juliol del 2010

a sobre del pa (13)


torradeta nòrdica (II)


El gener passat vaig publicar una primera torradeta nòrdica que vaig anomenar així tant pels seus ingredients com pel fet que quan la vaig fer, en una ocasió molt especial per a mi, el meu poble estava ben nevat i vaig poder fotografiar el plat amb un preciós fons de teulades i boscos blancs.
Sobre aquella torrada n'he fet diverses variacions, mantenint, però, el toc nòrdic que de seguida sabreu quin és; ara que el clima ja no és tan fred, es pot fer una preparació menys consistent, més fresca, mantenint l'altra característica que permet anomenar com he anomenat aquests mossets: els principals productes són suecs i comprats a l'inefable Ikea.
Aquesta versió és més senzilla que la primera, i admet diverses variacions. La base és la mateixa, les torrades triangulars de sègol, gustoses i cruixents, i a sobre una barreja d'amanides amb arengs en conserva que venen en diferents salses.
En aquests magatzems suecs de mobles, com bé sabeu, tenen una botiga d'alimentació amb productes que val la pena anar probant. A banda de la coneguda ceba fregida cruixent, que he utilitzat en diverses receptes publicades al bloc, també he parlat a vegades del salmó fumat, de les seves pastes de salmó, de les galetes, melmelades, etc.
Però hi ha uns productes que m'encanta anar provant, i són les conserves d'arengs amb diferents salses, fins a vuit presentacions diferents. L'areng és un peix blau que viu a les aigües fredes de l'Atlàntic, molt popular als països escandinaus, i que a Ikea trobem en llauna i en pots de vidre amb salses més espesses (a la mostassa, a l'all i amb nata agra) i altres més lleugeres (marinat amb ceba, a l'anet i amb ceba i pastanaga, aquestes d'un sabor agredolç que m'agrada molt).
Doncs bé, per fer la torrada de la foto farem servir l'areng marinat a la mostassa. Picarem fi enciam, tomàquet i cogombre i l'amanirem amb la salsa de mostassa de l'areng, tallarem els trossos de peix una mica més petits, els afegirem a l'amanida i posarem la barreja sobre el triangle de pa de sègol. Acabarem el plat escampant per sobre una mica de caviar, els que s'ho puguin permetre, o d'algun succedani, com el cavi-Art que he fet servir jo i que dóna força bon resultat.
També queda molt bé la mateixa preparació amb la salsa agredolça de l'areng marinat amb ceba i pastanaga.

13 comentaris:

  1. Tens un bloc magnífic!
    I quina bona pinta...

    ResponElimina
  2. La recordo perfectament aquesta foto amb la nevada :)

    Aquesta variació estiuenca és molt seductora. Jo vaig poc a l'Ikea però al LIDL també venen arengs en conserva tot i que només en tres varietats.La penso fer! :)

    ResponElimina
  3. Hola Manel !!! Ja ho se que em visites , però et deu passar com a mi que et falta temps per a tothom , oi??

    A mi el pa torrat amb el que vulguis ....m´agrada amb tot!!!!!Jo no podria viure sense pa..

    Que tinguis un molt bon estiu!!!

    ResponElimina
  4. Manel,
    Nova i original entrega per posar a sobre de la torradeta nòrdica. Esperem les futures entregues fruit de la teva imaginació i el teu enginy.
    Una abraçada

    ResponElimina
  5. Manel; Una molt bona torradeta, i molt ben farcida... i de segur ben i ben bona.
    Que vagi de gust Manel¡¡. :-D

    ResponElimina
  6. Jo vaig tastar aquella primera torradeta nòrdica i dono fe del bona que estava.
    Aquesta té tan bona pinta que em sembla que també l'hauré de tastar!
    Si ara amb el bon temps te 'inventes més esperem amb moltes ganes les noves entregues.
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  7. Hola Manel, magnífica torrada . Noltros també som adictes al productes de IKEA , encara no he provat aquests arengs , la propera vegada que hi vagi tendré en compte la teva recomanació.

    Una abraçada

    ResponElimina
  8. Del Ikea m`encanta el pa suec amb un bon tros de salmó, ja que no li treu gens el sabor mes aviat l’acompanya
    Una abraçada

    ResponElimina
  9. Crec que a partir d'ara no passaré de llarg de la secció aquesta de l'Ikea, així que és d'agrair que algú ens apropi sabors tan desconeguts, i que a més a més, té tan de crèdit com per pensar: "eps! que el Manel feia tal o qual amb això o amb allò..."
    Moltes gràcies i molts petons!

    ResponElimina
  10. Molt bona!!! apunto la teva recepta perquè em ve de gust tastar-la, es veu deliciosa!!!

    ResponElimina
  11. Cuando voy al IKEA , no miro el súper que tienen con sus diferentes productos, pero tal como tu has explicado las variedades que ahí , ten por seguro que pararé al menos a mirar, las salsa debe estar algo fuerte no?, bueno Saludos

    ResponElimina
  12. Dons sí que tenen coses en una botigueta tan petita!
    Jo sóc de les que no van gaire a Ikea, i quan ho fan passen de llarg de la botigueta de menjar.
    La propera vegada ja m'aturaré una mica.
    Una abraçada

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte