dijous, 17 de febrer del 2011

amanida d'espinacs, pera, nous i formatge blau amb vinagreta de mel i mostassa


He comentat mai que a mi les amanides no em diuen gaire res? Potser no és del tot exacte, i a més gairebé cada dia en menjo. Però per gaudir-ne, han de tenir força més que verd, i, ara me n'adono remirant les amanides que tinc publicades al bloc, per anar bé han de dur contrastos: de gustos, colors i textures. Veig també que a la majoria es repeteixen alguns ingredients, a més de les fulles verdes: fruita i formatge, sobretot.
Aquesta d'avui, n'és un bon exemple. Me la vaig fer dimecres, i el resultat em va encantar. Feia dies que la tenia al cap i em faltava trobar la fulla adient per acompanyar la pera i el formatge blau, i la veritat és que els espinacs tendres van complir magníficament el seu paper.
Com totes les amanides, no té més secrets que triar bons ingredients, presentar-los amb cura i escollir un amaniment adequat a cada combinació, perquè si ho amanim tot amb oli i vinagre, i encara més si aquest no és bo, no fem gaire favor a la resta d'ingredients.
La preparació és senzilla: netegem molt bé els espinacs, que solen venir amb molta terra, o bé, si són de bossa, triem les fulles més petites i tendres, i en posem una capa al fons del plat. Pelem les peres (conference) i les tallem en trossos verticals, que col·locarem a sobre els espinacs tot al voltant del plat. Posem més espinacs sobre les peres. Pelem les nous i les escampem per sobre dels espinacs, com el formatge blau, que haurem tallat a trossos irregulars: jo vaig fer servir un 'Ronkari blue", de gust potent i aromàtic, molt semblant al Roquefort, però qualsevol formatge blau hi pot anar bé.
Finalment, preparem la vinagreta amb una culleradeta de mostassa i una de mel (o més, segons la quantitat que hagueu de fer), sal, pebre negre mòlt i oli. Emulsionem amb el batedor de varetes i amanim.

12 comentaris:

  1. A mi les amanides no em parlen , no sé com ho fas , per què et diguin coses a tu!!!!
    És broma!!!!!!
    m'agraden i aquesta no és una excepció. Té els ingredients en justa mesura, tot ben equilibrat i la presentació quasi......... perfecta.

    anna

    ResponElimina
  2. Manel,
    A mi també m'agrada que les amanides tinguin quelcom més que verd. Els formatges com el blau, "lligan" de conya amb quantitat de coses i a mi, formatger de mena, això m'encanta.
    Una abraçada

    ResponElimina
  3. Si no fos que ja he sopat...

    ResponElimina
  4. Ha d'estar bona, si no fos que ja he sopat...

    ResponElimina
  5. Hola,
    Una amanida amb les ingredients ben posats amb contrastos i bons ingredients, és el millor! Crec que aquesta ho té tot! Una abraçada

    ResponElimina
  6. Clar, ni a tu ni a ningú pot ser que no agradi una amanida així... ha de ser boníssima! La combinació de la pera i el formatge blau és una combinació amb l'èxit assegurat. I els espinacs tendres m'encanten crus en amanida...

    ResponElimina
  7. LO TEU ES MOLT MES PROFESIONAL QUE EL MEU!!! SALUT I MOLTA SORT! BONA CUINA

    ResponElimina
  8. Quina amanida més bona! La vinagreta de mel i mostassa m'encanta... I el formatge blau és un dels ingredients bàsics de les meves amanides! Simplement, fantàstica!
    Petonts!

    ResponElimina
  9. està vist que a aquesta hora i sense dinar encara, no hauria de mirar aquests blogs.
    només amb una amanida m'has fet venir una gana...!

    ResponElimina
  10. Una amanida generosa, com el teu blog! El contrast de la pera amb el formatge blau és boníssim!

    ResponElimina
  11. Manel
    Una amanida amb la combinació de espinacs,nous, pera i el formatge blau l'èxit assegurat
    bon cap de setmana
    miquel

    ResponElimina
  12. A mi també m'agraden les amanides amb més que fulles, i especialment formatges (i com més potents siguin, millor).
    Jo trobo que els espinacs tenen un tacte una mica raspós, no en solem fer servir gaire per a amanides.

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte