dilluns, 6 de maig del 2013

llobarro amb navalles, pernil cruixent i puré de bròquil

Aquest és un plat que admet múltiples combinacions, canviant la verdura, el peix, el marisc, fins i tot el pernil per un altre embotit que es pugui enrossir i perfumar un oli per amanir els fruits del mar i acabar aquest mar i muntanya. I és ràpid de fer, si tens el puré fet abans. De fet, el vaig preparar en cinc minuts escassos, perquè ja el duia al cap durant el camí de tornada a casa per sopar.
Per fer el puré, només vaig bullir el bròquil, el vaig triturar amb una punta de l'aigua de cocció i hi vaig afegir una nou de mantega.
El llobarro, net d'espines, el vaig marcar en una paella amb un raget d'oli, primer per la part de la pell, i el vaig salpebrar. Vaig servir-lo sobre el puré mentre a la mateixa paella obria les navalles, que només necessiten un cop de foc; les vaig posar sobre el peix i les vaig amanir amb el pernil i l'oli de fregir-lo.
Per preparar els llardonets de pernil salat, només cal posar-lo tallat petit amb unes tisores en un cassó amb oli, perquè s'enrosseixi i deixi anar el seu gust a l'oli. 

2 comentaris:

  1. Ostres, aquesta és de nivell!!! M'encanta la combinació.

    ResponElimina
    Respostes
    1. gràcie, àgata! la combinació de peix, marisc i pernil va quedar molt bona, i la base es pot fer amb qualsevol puré de verdura.

      Elimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte