divendres, 14 de febrer del 2014

braó de porc amb salsa de ceba i ceps


Ara direu: sort que aquest diu que menja poca carn! Efectivament, amb l'escudella barrejada ben farcida del darrer post, i amb aquesta nova entrada, ningú s'ho creuria, però ja vaig dir que de tant en tant m'entra el mono i em preparo un plat tant carnívor com aquest. Podria haver guardat el post per un altre dia, però em va agradar tant el resultat que no he pogut esperar a explicar-vos la recepta, que és ben senzilla, però que té un resultat espectacular.
Fa un mes vaig preparar uns braons rostits amb braons de porc frescos, però hi ha un producte que es troba en alguns supermercats, i que és especialment recomanable en els alemanys (jo en compro a l'Aldi) perquè els porten d'allà, i són els braons cuits i conservats en salmorra, allò que potser es coneix més amb el nom castellà, codillos.
La veritat és que són bons, només s'han d'escalfar i acompanyar amb la salsa triada i en poca estona tens un bon plat de carn, melós i molt gustós.
A l'hora de cuinar aquest, vaig recordar una crema de ceba que vaig fer fa anys i vaig pensar que combinada amb ceps quedaria molt bona, i no vaig errar. Simplement, vaig posar en una cassola una bona ceba tallada en juliana a sofregir amb oli, fins que es va començar a enrossir, hi vaig tirar un raig de conyac i vaig tapar la cassola perquè, a foc baix, s'anés fent la ceba, amb una mica de farigola i romaní. 
Mentrestant, vaig posar uns ceps secs a rehidratar amb aigua calenta, i quan la ceba es va haver begut tot el conyac, hi vaig tirar una mica d'aigua dels ceps i vaig seguir la cocció. També hi vaig posar una mica de brou de verdures, però hi podria haver posat més aigua, i a mitja cocció hi vaig posar el braó i una mica de la gelatina que porta, perquè s'anés escalfant.
Els ceps rehidratats, ben escorreguts, els vaig saltar en una paella amb una mica d'oli i els vaig reservar.
Quan la ceba va ser cuita i el braó ben calent, que és quan ja gairebé comença a desfer-se de tan tou i tendre, el vaig treure i vaig triturar la ceba amb una batedora. Vaig tornar la cassola al foc, hi vaig afegir els bolets i el braó i vaig deixar que tot es tornés a escalfar uns minuts abans de servir.
Per acompanyar la carn, napada amb la salsa i els bolets, vaig fer servir una patata cuita amb pell al microones, tallada a rodanxes i passada un moment per la paella per enrossir-la.

5 comentaris:

  1. m'agrada la carn i aquest brao es veu super melos.

    ResponElimina
  2. Doncs una recepta ben fàcil i suculenta.

    Bon cap de setmana!

    ResponElimina
  3. això és un plat de cap de setmana de caminada important!

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  4. El braó m'encantaria però la salsa.......em penso que més!!!!!
    Petons,
    Olga

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte