dijous, 1 de maig del 2014

torrada de romesco amb llom ibèric, formatge, pebrots dolços i coliflor marinada


a sobre del pa (25)

Em fa l'efecte que fa dies que no penjo una recepta de les que abans publicava amb el nom genèric de 'a sobre del pa', o, almenys, no una com aquesta, sobre una bona llesca de pa: allò que a molts restaurants apareix sota l'epígraf 'torrades'. I ja en tenia ganes, perquè m'agrada molt, això de posar coses sobre el pa.
Per fer aquesta torrada, vaig fer servir pa integral que vaig torrar a la planxa juntament amb els pebrotets vermells dolços. Un cop torrat el pa, el vaig untar amb una fina capa de salsa romesco i vaig fer la carn a la planxa. Vaig fer servir cap de llom, perquè és una carn que trobo molt melosa que el llom, pel greix que sol tenir entremig de la carn; en aquest cas, era cap de llom ibèric, que encara és més gustós. El vaig fer a la planxa amanit amb sal i pebre i el vaig tallar a tires amples, d'un dit, que vaig col·locar sobre el pa. Vaig distribuïr unes llesques de formatge manxego per sobre i vaig posar la torrada un minut a gratinar. 
Per acabar, els pebrots sobre el formatge i coliflor marinada per sobre, que li va donar un toc cruixent. La coliflor l'havia preparat la Marina, que la va aprendre en un taller amb el Pep Nogué i en va fer una amanida molt bona. En aquest enllaç trobareu la manera de preparar-la i la seva amanida. Que vagi de gust!

5 comentaris:

  1. M'agraden molt les torrades, i aquesta és espectacular! quina combinació més original! Bon cap de setmana!

    ResponElimina
  2. Una torrada molt i molt gustosa, i amb una presentació molt bonica. M'agrada molt la combinació de colors. Segur que en vau gaudir bona cosa. Enhorabona.

    ResponElimina
  3. Porto una estona tafanejant aquesta meravella de blog. Algú de la família m´havia posat en antecedents, però ha estat el Descobrir Cuina d´aquest mes el que m´ha fet entrar-hi. Només puc felicitar-te per la feina feta i donar-te les gràcies per les bones estones que em faràs passar a partir d´ara.
    Jaume

    ResponElimina
  4. Molt bo, a sobre del pa!!! aquesta combinació d'ingredients m'agrada, segur que la provo!
    Petonets

    ResponElimina
  5. Torrada de festa major... una cervesseta i uau!!

    Muas

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte