dimarts, 24 de març del 2015

els secrets d'un bon trinxat i 10 receptes clàssiques i modernes amb cols

Trinxat o baieton
Gotets de xirivia i bròquil amb entrebancs
"Les verdures són un luxe", deia Santi Santamaria, que no trobava gaire lògic que als restaurants serveixin plats en els quals només hi hagi "peix o carn, amb unes tristes o mal bullides patates". Els bons cuiners ho saben i per això recuperen tota mena de verdures, n'actualitzen les coccions i n'incorporen de noves.
I a l'hivern, una de les reines de la cuina és la família de les crucíferes, que aplega des de la col verda comuna, el bròquil, la coliflor i les cols de Brussel·les fins a l'anomenada col kale, la més trendy als Estats Units que potser no trigarà a posar-se de moda aquí, i que no és més que la nostra col verda arrissada.
Sobre cols va el darrer article que he publicat avui al web de cuina i tendències gastronòmiques Gastronosfera, en el qual parlo abastament del trinxat (baieton per als habitants del Moianès) i dels seus secrets, i explico deu receptes de grans xefs (més alguna de meva, és clar) amb tota mena de verdures d'aquesta família.

2 comentaris:

  1. El trinxat es un plato que suelo preparar por que en casa nos gusta, pero siempre se esta abierta a otras preparaciones con verduras.
    Saludos.

    ResponElimina
  2. M'apunto la del trinxat. Jo el faig a la meva manera i també queda molt bo, gràcies!
    Anna

    ResponElimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte