dimecres, 10 d’agost del 2016

cebiche... de pollastre!


Fa deu dies parlava del cebiche amb motiu d'una recepta en la qual unia una sopa freda tradicional espanyola, el salmorejo, amb una preparació d'inspiració peruana, el cebiche de gambes. No és el més habitual, aquest cebiche, però encara ho és menys el que vaig fer ahir per dinar, perquè si normalment aquesta recepta es fa amb peix, a mi se'm va ocórrer fer-la amb pollastre.
Ahir mateix vaig penjar la foto a Instagram i vaig veure que hi ha altres persones que ho havien provat, imagino que d'una manera semblant a la meva, perquè es tracta de substituir el peix per pollastre i coure'l amb l'àcid cítric de la llima o/i la llimona. 
Proveu-ho, si us abelleix, a casa ens va agradar molt i segur que repetirem.

la recepta

Farem servir un pit de pollastre de bona qualitat, de pagès o ecològic, i en farem escalopes ben fines que partirem per la meitat si queden gaire grosses. Les posarem al fons d'un bol i hi afegirem ceba vermella o de Figueres tallada a la juliana fina, un bitxo fresc o sec tallat a rodanxes i un grapat de fulles de coriandre picades. Ho barrejarem, salarem i cobrirem amb suc de llima (o de llima i llimona, o només de llimona). Deixarem marinar el conjunt tres hores.
Per servir el cebiche, preparem un buquet d'amanides (jo vaig fer servir herbes dels canonges) que posarem en un costat del plat. A l'altre, els trossos de pollastre que traurem de la marinada, i als quals posarem per sobre la ceba i el suc de la marinada. Hi afegirem unes fulles senceres de coriandre, blat de moro dolç i el toc cruixent d'uns grans de blat de moro torrat o de ceba fregida cruixent, que és el que vaig fer servir jo.
Bon profit

3 comentaris:

  1. No sé si és prou higiènic no coure com cal el pollastre..hi ha possibilitat d´un munt de bacteris..

    ResponElimina
    Respostes
    1. efectivament, menjar carn crua, com peix o qualsevol altre aliment, té riscos, però no per això deixem de menjar-ne (vedella en tartar o carpaccio, etc.). els bacteris són arreu, als productes, a la cuina, a les mans del cuiner, els tenim sempre al voltant i uns ens afecten i altres no. però no em consta que la carn de pollastre sigui especialment perillosa sense coure, sempre que comprem un pollastre de qualitat i de confiança. i menys en aquest cas, que està marinat amb cítrics que li donen una mena de cocció, només cal veure el color de la carn abans i després del marinat.
      en tot cas, ingerir un aliment o un altre és sempre una qüestió personal i de gustos. el pollastre cuit a la brasa segurament elimina moltes bacteris, però també s'ha demostrat que incorpora elements cancerígens en aquells trossos cremats que tant ens agraden. és qüestió de triar els riscos que estem disposats a córrer...

      Elimina
    2. Fes una recerca a google : campylobacter chicken. Aquest bacteri que està al pollatre es troba a la majoria de les mostres agafades de pollastre i és la principal causa d´infeccions d´origen alimentari al Regne Unit

      Elimina

Gràcies pel vostre comentari. Qualsevol crítica o suggeriment que em feu procuraré tenir-los en compte